Selasa, 11 Mac 2014

Body Toning Dan Kick Boxing Class Di Myraz Fitnez Putra Perdana, Puchong

Assalamualaikum wbt.. Betul kata orang, nak memulakan exercise pada awalnya memang berat, tapi bila kita dah memulakan dn=engan exercise, kita akan jadi ketagih dan seronok untuk exercise. Harap aku konsisten dalam usaha menurunkan berat badan. Perkara yang paling aku takut ialah 'bosan' dan 'malas'. Kalau dah dihinggapi penyakit malas, susahlah.

Seperti biasa, alumni Jom Kurus 1 Malaysia Team Puchong Season 1 (JK1M Puchong) masih berhubungan menerusi aplikasi whatapps. Kami berkongsi acara-acara fitness di sekitar. Salah seorang kawan mempelawa untuk mengikuti kelas 'body toning' dan 'kick boxing' di Myraz Fitnez Putra Perdana yang baru dibuka. Myraz Fitnez sedang mempromosikan kelas-kelas studio seperti aerobik, zumba, body toning dan kick boxing. Untuk seminggu ni peserta walk in dipelawa dengan bayaran RM8/class. Selepas ini hanya ahli yang berdaftar sahaja yang boleh mengikuti kelas ini.

Kelas malam tu bermula jam 8.00pm. Memang terkejar-kejar. Aku pun lewat 15 minit sebab pada mulanya tersalah gym. Memang penat betul sessi malam tu. Betul-betul burn kalori. Skit-sakit badan aku lepas tu sampai tak boleh nak tidur. Latihan dalam JK1M sebelum ini pun tidak seteruk kelas di Myraz ni. Kemudahan peralatan gym pun ada di sini. Bayaran masuk yang dikenakan untuk walk-in cuma RM8.00. Peralatannya banyak, tapi yang kurang bestnya ialah cuma ada 1 treadmill dan 1 crossliner untuk kardio. Biasanya akau buat kardio kurang-kurang pun dah 30 minit. Marah lak orang menunggu nanti. Berikut maklumat yang aku kongsikan berkenaan Myraz Fitnez Putra Perdana, Puchong :

Myraz Fitnez @ Myraz Gym & Studio
No 21, 1st Floor, 
Jalan Putra Perdana 2/1 
Taman Putra Perdana, 
47100 Puchong Selangor
No. HP :016-967 8277

Yuran Keahlian
Kena buat plank
Satu lagi senaman
Kick boxing.. alahai.. risau aku nak tumbuk minah ni..
Kick boxing pun macam circuit training gak..